Hőségriadó! Mit tehetünk ilyenkor egészségünkért?

A hosszúra nyúlt, néhol ősziesbe forduló tavasz után végre visszavonhatatlanul beköszöntött a nyár, s vele együtt a kánikula.

Mit tehetünk ilyenkor azért, hogy a szervezetünkre rótt terheket csökkentsük?

  1. Igyunk elegendő mennyiségű folyadékot! Ez 30 feletti hőségben minimum napi 1,5-2 liter vizet, hideg teát vagy limonádét jelent. Lehetőség szerint cukrozatlan formában, vagy természetes alapanyagú cukor helyettesítővel édesítve.
  2. Pótoljuk a fokozott izzadás során történt elektrolit veszteséget. Ezt megtehetjük jó minőségű só ( himalaya só, parajdi só) használatával. Frissen facsart, vagy 100%-os zöldség, illetve gyümölcslevek fogyasztásával, s ha szükséges, akkor kiegészíthetjük étrendünket jó minőségű magnézium és kálim tablettával.
  3. Aki hajlamos a vízvisszatartásra, és estére bedagadt bokákkal, lábfejekkel szembesül, amikor hazaér, annak természetes, gyógynövényekből összeállított, enyhe vízhajtó teakeverékre, vagy tablettára is szüksége lehet.
  4. Fogyasszunk nagyobb mennyiségű C-vitamint, mely segíthet a szervezetünknek a kánikulához történő alkalmazkodásban. Hogyan? Lerövidítheti a verejtékmirigyek kifáradásának idejét, és ez alacsonyabb testhőmérsékletben mutatkozhat meg.
  5. Alakítsunk egy kicsit étrendünkön: kerüljük a zsíros, nehéz ételeket, a magas cukor tartalmú üdítőket, a túlzott alkoholfogyasztást.
  6. Végül tartsuk be az ajánlást, miszerint délelőtt 11 és délután 15 óra között kerüljük a tűző napon hosszabb ideig történő tartózkodást.
  7. Aki légkondícionált helyiségben dolgozik, annak nem árt figyelni a kinti-benti hőmérséklet különbségre. Ez szintén megterhelő lehet szervezetünk számára.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük